Процедура ліквідації Фізичної особи підприємця (ФОП)

Реєстрацію припинення підприємницької діяльності ФОП уповноважені здійснювати:

Виконавчі органи місцевих рад, а також міські, районні державні адміністрації (у разі прийняття відповідною радою рішення про наділення такими повноваженнями);

нотаріуси;

акредитованісуб’єкти.

Реєстрацію припинення підприємницької діяльності для осіб, які переселилися з території проведення антитерористичної операції в період її проведення, здійснює державний реєстратор за адресою їх тимчасового проживання.

Припинення підприємницької діяльності внутрішньопереміщеної особи здійснюється за її заявою та спрощеною процедурою за місцем проживання на підставі довідки про взяття на облік внутрішньопереміщеної особи.

Підстави для проведення державної реєстрації

Державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі:

документів, які подаються заявником для державної реєстрації;

судових рішень, які набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі;

рішень, прийнятих за результатами оскарження в адміністративному порядку.

Форма подання документів для державної реєстрації

Паперова форма: документи подаються особисто заявником або поштовим відправленням (якщо заява направлена поштовим відправлення підпис фізичної особи-підприємця на заяві посвідчується нотаріусом; бажано цінним листом з описом вкладення та повідомленням про вручення).

Електронна форма:документи подаються заявником через портал електронних сервісів .

Для того, щоб подати заяву необхідно зареєструватися на сайті за посиланням https://online.minjust.gov.ua/registration-fiz та виконати вказані на сайті дії.

Електронна заява формується з обов’язковим долученням до неї електронних копій оригіналів документів для державної реєстрації, виготовлених шляхом сканування, або оригіналів таких електронних документів, опису поданих заявником документів для державної реєстрації, сформованого за допомогою програмних засобів ведення Єдиного державного реєстру.

Заява та документи для державної реєстрації в електронній формі подаються з обов’язковим накладенням заявником власного електронного цифрового підпису.

Документи які потрібно подати

1) заява про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності ФОП за рішенням особи (форма 12);

2) ксерокопія свідоцтва про смерть, судове рішення про визнання особи безвісновідсутньою – у разіприпинення у зв’язку зі смертю;

3) паспорт громадянина України абоі нший документ, який підтверджує особу;

4) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) документа, що засвідчує повноваження представника (у випадку подання документів представником).

Скільки коштує ця процедура, який строк розгляду документів

За проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця справлення плати не передбачено.

Розгляд документів, поданих для державної реєстрації та проведення інших реєстраційних дій, щодо фізичнихосіб – підприємців має не перевищувати 24 годин після надходження документів. Виняток –вихідні та святковідні.

Після реєстрації

Наступнийкрок – здійснити остаточні розрахунки з податків від провадження підприємницької діяльності та в установлені строки подати до органу Державної фіскальної служби податкову декларацію за останній базовий податковий (звітний) період, у якому проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця.

Крім того, контролюючий орган може призначити та провести документальну перевірку такої фізичної особи – платника податків за наявності підстав та з урахуванням строків давності, передбачених Податковим кодексом України.

Після цього ФОП має подати сам за себе звіт із зазначенням типу форми “ліквідаційна”, де останнім звітним періодом буде період з дня закінчення попереднього звітного періоду до дня державної реєстрації припинення підприємницької діяльності.

Закрити рахунок у банку, якщо він був відкритий.

Управліннянаданняадміністративних

послуг райдержадміністрації